,یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جاذبه ها و اماکن اقامتی شهر

خان ببین یکی از شهرهای زیبا  وخرم و زرخیز گلستان می باشد.این شهر مرکز بخش فندرسک می باشد.فندرسک دارای وسعت فراوانی است و از دهانه زرین گل علی آباد کتول شروع و تا نوده خاندوز آزادشهر ادامه دارد. خان ببین  از  زادگاه حکیم نامی ابوالقاسم میرفندرسکی است.نام فندرسک از معروفترین دانشمند ، حکیم و فیلسوف مشهور ایرانی سده 11 هجری ابوالقاسم میرفندرسکی است که در این منطقه زندگی میکرده است و این نشانگر قدمت منطقه و شهر خان به بین می باشد، همچنین مرکز شهر خان ببین دارای ۲ هتل با کلیه امکانات رفاهی می باشد.(http://khanbebinshahr.ir/newsp.php?id=131)

مراکز فرهنگی و مذهبی

ازمیان مراکز فرهنگی شهر می‌توان از:وجود تکیه‌ها و مساجد قدیمی زیبایی معنوی خاصی به شهر بخشیده است. در کنار این بناها دیدن آرامگاه۲تن از امامزادگان به نامهای سليمه و حليمه خاتون می باشد. معروف است خالی از لطف نیست.

غار دیو سفید

غار دیو سفید نیز در مسیر آبشارهای هفت گانه شیرآباد واقع در شهر خان ببین استان گلستان می‌باشد.اين غار در محلی به نام «مازگاه»، در کنار قله «ديو سفيد» که دارای موقعيت استحفاظی خاصی است،در استان گلستان و در نزدیکی شهر خان ببین قرار گرفته و در گذشته‌های بسيار دور به عنوان دژ، مورد استفاده اسپهبدان مازندران بود.

معنی نام (وجه تسمیه) : میگویند که این غار محل زندگی دیو سپید که در شاهنامه آمده بوده است.

مجموعه تفریحی ، جنگلی و گردشگری سیاه جوب :

 مجموعه ای جذاب ، جنگلی طبیعی با آب معتدل و شیرین به نام سیاه جوب که دارای آبی جاری و روان و حوضچه های مناسب جهت شنا و استراحت هموطنان است این مجموعه در کیلومتر ۳ درمسیر جاده اصلی و ترانزیتی خان ببین – دلند و به سمت جنوب از وسط روستای سنگستان می گذرد. این مجموعه با جاده اصلی ۳ کیلومتر فاصله دارد.

آبشار خان ببین(آبشار شیرآباد)

آبشار خان ببین در ۷ کیلومتری جنوب شهر خان به بین واقع در مسیر خود رودخانه‌ها و چشمه‌های خنکی دارد. آبشار خان به بین به شکل پله‌ای بوده و دربرگیرندهٔ ۷ آبشار است.زیبایی و اهمیت این مکان به گونه است که یکی از مناطق بسیار مهم گردشگری و سیاحتی در استان گلستان و کشور قلمداد شده است .

پوشش گیاهی و جانوری

محیط پیرامون آبشارها، کوهستانی و جنگلی است و گونه هايی از گياهان مانند ممرز، افرا، انجيلی، توسکا، هميشک، داردوست، خزه، سرخس و قارچ های رنگارنگ در آن دیده می شود. این منطقه زيستگاهی طبيعی برای جاندارانی همچون مرال، شوکا، خرس، پلنگ، خوک وحشی و گربه جنگلی می باشد و تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد.

امکانات گردشگری واقامتی خان ببین

قبل از ورود به جنگل پارکینگی برای استفاده ی گردشگران وجود دارد و در آن امکاناتی همچون آب آشامیدنی، سوپرمارکت و سرویس بهداشتی در دسترس هستند. در محوطه ی پارک جنگلی نیز آلاچیق هایی برای گردشگران ساخته شده اند

 

بهترین فصل سفر به خان ببین :

 

به دلیل اقلیم کوهستانی منطقه، فروردین تا آبان را برای سفر به آن پیشنهاد می کنیم اما هر فصل جلوه های ویژه ی خودش را دارد:

بهار و تابستان: سرسبزی و زیبایی جنگل شما را مسحور خود خواهد کرد.

پاییز: طبیعت به هر برگ درخت رنگ متفاوتی می پاشد و تصویری تازه را خلق می کند.

زمستان: لباس سپیدی از جنس برف بر تن درختان می نشیند و عروس فصل ها خودش را نشان می دهد.

آبشارهای شیرآباد، جلوه زیبای طبیعت گلستان:

http://farsi.iranpress.com/iran-i176370